OGRANICZENIA FUNKCJONALNE

Z badań empirycznych przeprowadzonych w Polsce wynika, że ograniczenia funkcjonalne rodzin z dziećmi niepełnosprawnymi uświa­damiane przez rodziców są w najwyższym stopniu różnicowane przez poziom wykształcenia matek.Generalnie można wyróżnić dwie kategorie dysfunkcji uświada­mianych przez rodziców dzieci niepełnosprawnych. Pierwsza, to dys­funkcje, których odczuwanie lub nieodczuwanie zależy od wpływu różnorodnych czynników nie związanych bezpośrednio ze stanem dziecka. Dysfunkcje te dają się sprowadzić do jednej o charakterze bardziej ogólnym — braku środków materialnych do podejmowania różnych działań, których podjęcie wydaje się być koniecznym lub jest naprawdę konieczne w związku z niepełną sprawnością dziecka.

 

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących zachowań i postępowania dzieci. Mam nadzieję, że artykuły jakie tutaj zamieszczam przypadną Ci do gustu. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)